مازندران بیشترین تعداد رسانه را در کشور دارا می باشد/ وظیفه اصلی فعالان رسانه چه مکتوب و چه مجازی نقد منصفانه است

خانه مطبوعات کشور با مسوولان و نیز رونمایی از فراخوان نهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان مازندران و جشنواره منطقه‌ای( مازندران، گیلان و گلستان) در چالوس برگزار شد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، در این نشست که با حضور حسن حسن‌نژاد معاون سیاسی استاندار،محمدی مدیرکل سیاسی،عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حق‌شناس رئیس بسیج رسانه، ساسان شیخی رئیس هیات مدیره و عشرت کراری مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران در فرمانداری شهرستان چالوس برگزار شد، عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سخنانی گفت : با توجه به شرایط حساس کشور و انتخابات پیش رو ، همچنین تحریم های همه جانبه از سوی غرب ، نقش رسانه های مکتوب و مجازی در مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات ، بسیار حساس و تاثیرگذار  است  و آگاه سازی جامعه در این زمینه از وظایف اصلی رسانه ها می باشد .

 زارع در راستای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خبرنگاران که یکی از راه های درآمد آنها از طریق آگهی‌های دولتی می‌باشد، با توجه به این که در این زمینه مشکلاتی وجود داشت،با انجام تمهیداتی که صورت پذیرفت ، این مشکل برطرف شده است .

وی افزود :آگهی‌ها را از اختیار مدیران دستگاه های اجرایی کاملاً خارج کردیم و از طریق ساز و کارهای قانونی اداره کل ارشاد به‌طور عادلانه توزیع می‌شود.

زارع تصریح کرد :تا پیش از این ،رسانه‌ها شاید نسبت به نقد عملکرد مدیران دچار مشکل و تردید بودند زیرا نگران بودند با نقد مدیران ،دریافت آگهی‌های آنها از طریق آن اداره با مشکل مواجه شود و به همین خاطر  شاید موضوعی راکه نیاز به نقد بود نادیده می‌گرفتند اما اینک با نظارتی که بر توزیع آگهی‌ها به وجود آمده، این موضوع کاملا برطرف شده و اکنون رسانه‌ها می‌توانند بدون هیچ گونه دغدغه‌ای به نقد منصفانه بپردازند.

وی تاکید کرد :وظیفه اصلی فعالان رسانه چه مکتوب و چه مجازی نقد منصفانه است و اگر این موضوع سرلوحه کار قرار گیرد موجب توسعه استان و کشور خواهد شد

زارع همچنین با بیان این که مازندران بیشترین تعداد رسانه را در کشور دارا می باشد، اظهار کرد: با توجه به وضع حاکمیت و به لطف رسانه ها، فضای خوب و همدلی مناسبی در استان وجود داردو رسانه‌ها در این ایام و با توجه به انتخابات پیش‌رو باید هوشیارتر از هر زمان دیگری به رصد امور بپردازند

اخبار مرتبط